انواع تردمیل

کوهنوردی با تردمیل کوهپیمایی

تردمیل کوهپیمایی، وسیله ای برای کوهنوردی در منزل !!!

این دستگاه با شیب 40 درجه‌ای و برنامه‌های پیشرفته تمرینی وسیله‌ای بی‌نظیر برای تمرینات حرفه‌ای در منزل می‌باشد.

علت قرار دادن نام کوهپیمایی بر روی این دستگاه قابلیت تنظیم شیب آن به صورت برقی تا 40 درجه می‌باشد. اما این به این معنی نیست که فقط می‌توان از این دستگاه برای ورزش کوه‌پیمایی استفاده نمود. نام دیگر این تردمیل، تردمیل دوی ثابت می‌باشد.

پیاده‌روی بر روی این تردمیل با شیب بالا، عضلات پا را سفت می‌کند و فرم زیباتری به آن می‌دهد. همچنین فعالیت عضلات سرینی (ناحیه باسن) نیز افزایش می‌یابد.

ورزش بر روی تردمیل با شیب بالا، کالری‌ سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید زودتر به نتیجه مورد نظر خود دست یابید.
شما می‌توانید ابتدا بر روی سطح صاف پیاده‌روی کنید و کم‌کم شیب دستگاه را افزایش دهید تا بدن‌تان آمادگی لازم را کسب‌ کند. علاوه بر این در حالت شیبدار چون نوارنقاله را با پا به سمت عقب هل می‌دهید باعث می‌شود فشار کمتری به موتور تردمیل واردشده و عمر آن را افزایش دهد. لذا توصیه می‌شود در صورت امکان تردمیل را در حالت شیبدار استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به وجود فن خنک‌کننده اشاره کرد که از تعریق بیش از اندازه ورزشکار جلوگیری می‌کند و گرمای ناشی از تمرین با فشار زیاد را کاهش می‌دهد. این تردمیل اسپیکر نیز دارد که با پخش موسیقی پرانرژی، انگیزه شما برای ورزش‌کردن و حفظ سلامتی جسم‌تان افزایش می‌یابد.

 

جهت دانلود موسیقی پرانرژی برای ورزش کردن با تردمیل کلیک کنید.

 

 

نمایشگر موجود بر روی این دستگاه اطلاعاتی نظیر زمان، سرعت، شیب، میزان کالری مصرفی، و مسافت طی شده را نشان می‌دهد که با توجه به آن‌ها می‌توانید میزان تمرینات خود را تنظیم کنید.
بنابراین اگر شما علاقه‌مند به کوهنوردی هستید و یا می‌خواهید تمرین‌هایی سنگین‌تر از یک تردمیل معمولی انجام دهید، تردمیل کوهپیمایی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

زمانی را درنظربگیرید که از کوه بالا می‌روید، در عین حال باید سرعت ثابت داشته باشید. زیرا هماهنگی این حفظ سرعت با تنظیم ضربان قلب دشوار است. اما با کمی تمرین، انجام این کار روی تردمیل، علاوه بر لذتی که دارد واقعا آسان خواهد بود. حتی گاها تمرین روی تردمیل می‌تواند فشار روی مفاصل را کنترل کند.

 

برای کسانی که در محیط‌ های مسطح و به دور از کوه‌ها زندگی می‌کنند تمرین کوهنوردی روی تردمیل با استفاده از ویژگی شیب دستگاه می‌تواند یک روش مفید باشد.
یکی از مزایای اصلی انجام تمرین شیب بر روی تردمیل این است که آن‌چه را که احتمالا در طول پیاده‌روی تجربه خواهیدکرد، تقلید می‌کند. این به شما ایده بهتری نسبت‌به انتظارات فیزیکی و ذهنی می‌دهد.

اکثر تردمیل‌ها شیب تا ۱۵% را دارند، یعنی در مسافت یک کیلومتر، ۱۵۰ متر ارتفاع را طی خواهیدکرد. پس طی‌کردن ۴ کیلومتر در شیب ۱۵ درصد معادل ۶۰۰ متر ارتفاع گرفتن خواهدبود.

 

افزایش شدت تمرین شیب‌دار روی تردمیل می‌تواند به شکل‌های زیر باشد :

افزایش تدریجی شیب
و
استفاده از کوله برای اضافه‌بار (می‌توانید جلسات 30 دقیقه‌ای تمرین با کوله را روی تردمیل امتحان کنید.)

تمرینات اینتروال، دوره‌های مکرر تلاش سخت شما و پس از آن دوره‌های تلاش آسان و سرعت‌یافته هستند که بسیار کارآمد در افزایش سرعت و استقامت هستند.

اینتروال، در آستانه لاکتات یا درست زیر آن انجام می‌شود. با شدت یافتن این تمرین، یک اسید محصول جانبی متابولیسم بی‌هوازی شروع به انتشار در خون شما می‌کند.

نوع دیگری از تمرینات اینتروال نیز توانایی بدن شما را برای انتقال اکسیژن بهبود می‌بخشد. این تمرینات به‌ویژه برای کوهنوردانی که به سمت ارتفاعات بالاتر می‌روند مفید است. وقتی اکسیژن کمتری در دسترس است، باید بتوانید آن را به‌طور موثر به عضلات خود منتقل کنید!

و تمرینات استقامتی هوازی!

که از ۳۰ دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشند و با ضربان قلب متوسط انجام می‌شوند. برخی از مربیان نیز از آن‌ها به عنوان تمرینات “آستانه هوازی” یا “مسافت طولانی و آهسته” یاد می‌کنند.

 

ورزشکارارن حرفه‌ایی به‌خصوص دوندگان یا کوهنوردان با بالابردن شیب تردمیل در اصل می‌خواهند محیط بیرون را برای خود شبیه‌سازی کنند و با افزایش تدریجی شیب تردمیل از سطح زمین، ماهیچه‌های خود را بدون آسیب به مفاصل، تقویت کنند. در واقع این تمرینات باید شامل راه‌رفتن آرام و تند در فواصل متفاوت باشد تا در نحوه انجام تمرینات نیز تنوع به‌وجود آید.

 

تردمیل کوهنوردی علاوه‌ بر ویژگی شیب متغیر و قابل تنظیم، شامل عملکردهای یک تردمیل پیاده‌روی معمولی در یک واحد جمع‌ و جور است که دارای تجهیزات الکترونیکی پیشرفته و عملکرد بی‌صدا است. سیستم فنری پویا، حسی نرم و طبیعی ایجاد می‌کند که بیشتر شبیه‌ به پیاده‌روی است و به حداقل رساندن ضربه کمک می‌کند. با دامنه‌ای از شیب -5 تا 50 درجه، شدت تمرین را می‌توان به‌طور تصاعدی افزایش داد و در عین حال سرعت پیاده‌روی کم ضربه را حفظ کرد. تردمیل کوهنوردی دارای تعدادی برنامه است که در صورت انتخاب به‌طور خودکار، شیب را متناسب با توانایی کاربران تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید